Adviserend verkopen
Als vakman of -vrouw doe je je best om elke klant optimaal te helpen. Je beschikt over technische kennis, ervaring en goed equipment. Maar dat is vaak niet genoeg om van elke klant een tevreden klant te maken. Tachtig procent van de beslissingen van een klant wordt genomen op basis van gevoel. Je moet er dus voor zorgen dat klanten zich welkom voelen, dat je oprecht aandacht aan ze schenkt en dat de klanten met een goed gevoel weer naar huis gaan. Tijdens de training 'Adviserend verkopen' leer je op een praktische, laagdrempelige manier hoe je de klanttevredenheid kunt verbeteren.
Inhoud
- Communicatievaardigheden
- Gesprekstechnieken
- Geven van voorlichting en advies
- Klantcontact afstemmen op klantbehoeften
- Omgaan met aandacht en contact
- Klantwaarde
- Klantbehoeft
Voor wie
De training is geschikt voor iedereen in de banden- en wielenbranche die regelmatig klantencontact heeft en zich hierin wil verbeteren.
Voorkennis
Een vooropleiding is niet nodig.
Voorbereiding
Niet nodig, je ontvangt de hand-out aan het begin van de training.
Kennistoets
Deze training wordt afgesloten met een Kennistoets. Het resultaat kan meetellen bij aanmelding voor een vervolgtraining. De kennistoets wordt afgenomen online op de website www.socrative.com en kan op een smartphone gemaakt worden. Van de 24 vragen moet 65% goed zijn voor een voldoende, dit is direct zichtbaar. Deelnemers krijgen een Bewijs van Deelname nagestuurd..
Duur van de training
Eén dag.
Locatie
Diverse locaties.
Kosten
Kijk in het trainingsoverzicht.
Incompany
Vanaf 6 personen kan deze training op een eigen locatie worden georganiseerd. Ook is het mogelijk een maatwerktraining te ontwikkelen voor specifieke thema's en ontwikkelingsbehoefte.
Heb je vragen? Laat het ons weten via svob@kcleiden.nl of (071) 568 69 40.